måndag 7 november 2011

Polarexpressen

Precis som många andra, så är min favorit film med jultema "Polarexpressen". Den kom ut år 2004 och det är nog en av de mest välgjorda aninmerade filmerna jag känner till. Den är baserad på en bok med samma namn men den har jag tyvärr inte läst, det blir nog att jag lånar den nästa gång jag åker till biblioteket! För er som inte vet vad "Polarexpressen" är för typ av film, här kommer en kort introduktion tagen ifrån wikipedia.

"En ung pojke börjar tvivla på Jultomtens existens. Klockan stannar vid fem minuter i tolv på Julaftons natt och ett expresståg kommer på besök. En konduktör erbjuder honom en resa till Nordpolen med tåget, vid namn Polarexpressen, för ett besök hos Jultomten själv. Efter lite tvivel hoppar pojken ombord och får uppleva en actionspäckad tur genom farliga tunnlar, farligt branta backar och en issjö som kan skicka flera liv till döden."
Mycket sevärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar